Optalmica Ögonkliniker
Beskrivning av vår verksamhet.
Vår personal
Här hittar du kontaktinformation till vår personal.
Trygghetsgaranti
Kompletteras för att uppnå önskat resultat.
Behandlingsresultat
Vi skickar ut enkät 1 år efter operation med multifokala linser. Vi är väldigt stolta över våra resultat.
Kundrecensioner
Vad säger en del av våra kunder?
Integritetspolicy
Du träffar kirurgen som ska operera dig på en förundersökning. Läkaren går igenom hur allting kommer att gå till och vad du ska tänka på efter din operation. Skulle kirurgen bedöma att det finns något som hindrar operationen, så avråder kirurgen från operation.
Om alla förutsättningarna finns för en operation, så får du en tid för ingreppet.
På operationsdagen träffar du vår klinikpersonal och kan ställa frågor om det är något ytterligare du funderar på. Du får bedövande och pupillvidgande ögondroppar. Om du känner dig orolig/nervös kan du också be om att få lugnande läkemedel.
Under operationen tar ögonläkaren och sköterskorna hand om dig. Vi bedövar ögonen med ögondroppar. Via ett minimalt snitt vid sidan av hornhinnan och med hjälp av speciella instrument injiceras linsen in i ögat och placeras framför den egna linsen. Märkbar synförbättring konstateras redan dagen efter operationen.
Hela linsimplantation tar ca 5-10 minuter per öga. Därefter får du gärna stanna och vila tills du känner att du orkar ta dig hem. Du ska inte köra bil direkt efter operationen, så ordna skjuts eller annan transport hem. Räkna med att du är på kliniken i totalt ca 1,5 timmar. Ögondroppar används under kommande 3 veckorna.
Efter ingreppet kan du i de flesta fall arbeta som vanligt efter 1-2 dagar men det är väldigt viktigt att du följer våra instruktioner. Du ska inte heller vistas eller arbeta i smutsiga miljöer under första veckan och undvika träning, att lyfta tungt, bastu, bad och vatten i ögonen.
Känner du dig orolig eller har frågor, tveka inte att höra av dig till kliniken.
Du kan komma till oss på remiss från optiker/husläkare/sjukhus eller Du kan själv boka tid utan remiss via formuläret, eller mejla/ringa oss.
Vanlig patientavgift gäller för specialistläkarbesök/operation:
Utöver landstingsuppdraget erbjuder vi undersökningar och operationer till privatbetalande patienter.
Välkommen att kontakta oss, om du inte har något ärende kopplat till ditt personnummer fyll i dina uppgifter och välj klinik, tryck sen på skicka.
Bäst är att kontakta oss via 1177.se då det är säkert att ange personnummer denna väg. Vi kan då hjälpa dig direkt om du tex behöver nytt recept, önskar boka om eller avboka en tid.
Det går även bra nå oss på telefon.
Tel: 08-55 777 680 (Stockholm)
Tel: 016-200 64 60 (Eskilstuna)
Tel: 021-665 67 00 (Västerås)
Tel: 026-442 25 20 (Gävle)
Vi använder cookies för att förbättra dina webbläsningsupplevelser så som framställs i vår cookiepolicy. Vi vill gärna använda denna teknik för att göra din upplevelse så trevlig som möjligt. Genom att klicka på ”Jag accepterar”, samtycker du till vår användning av sådan teknik.