Optalmica Ögonkliniker
Beskrivning av vår verksamhet.
Vår personal
Här hittar du kontaktinformation till vår personal.
Trygghetsgaranti
Kompletteras för att uppnå önskat resultat.
Behandlingsresultat
Vi skickar ut enkät 1 år efter operation med multifokala linser. Vi är väldigt stolta över våra resultat.
Integritetspolicy
I Stockholm Täby har vi allmän ögonmottagning dit du kan komma för alla sorters problem med ögonen som inte din optiker eller vårdcentral kan hjälpa dig med. Du kan komma med eller utan remiss. Vi har avtal med Region Stockholm.
På vår ögonmottagning kan vi bland annat upptäcka och behandla glaukom (grön starr), göra synfältsundersökningar, upptäcka förändringar i ögats inre delar genom att göra OCT (en kartläggning av gula fläcken, synnerv och näthinna i hög upplösning), se förändringar i hornhinnan med topografi (en tredimensionell undersökning) och behandla efterstarr med laser.
Våra ögonspecialister är överläkare och vidareutbildade vid universitetssjukhus. Till sin hjälp har de ett team av ögonsjuksköterskor, optiker och undersköterskor samt det senaste inom undersökningsutrustning för att säkerställa rätt diagnos och behandling av ögats tillstånd.
Vi har en nyrenoverad och toppmodern operationssal med den senaste utrustningen för behandling av din gråstarr (katarakt). Vi erbjuder också medfinansiering vilket innebär att du kan reducera ditt framtida glasögonbehov med en mer avancerad optik i linsen.
Vi erbjuder även behandlingar helt privat med mål att slippa glasögon efter operationen.
Bil: Till Täby Centrums Norra Parkering. Kör så högt upp och så långt bort till vänster du kan till utomhusparkeringen. Ta ingång K3 i kontorshuset och hissen till våning 9.
Buss: Nr 604, 605, 614, 615, 616, 617, 619, 627, 684, 695 och 698 till Täby Centrum.
Ta sedan gångvägen till Roslagsbanans station och gå in genom Entré A. Ta närmaste rulltrappa upp en våning, vänd dig om och gå cirka 20 meter till entré K3 mittemot Ur och Penn. Ta hissen till våning 9.
Entré B, ta höger vid Espresso House och gå fram till rulltrapporna vid matstället YOI. Åk upp en våning och vänd dig om och gå cirka 20 meter till entré K3 mittemot Ur och Penn. Ta hissen till våning 9.
Roslagsbanan: till Täby Centrum. Gå mot Täby Centrum och ta den närmaste ingången, Entré A. Ta närmaste rulltrappan upp en våning och vänd dig om och gå cirka 20 meter till entré K3 mittemot Ur och Penn. Ta hissen till våning 9.
Tidtabeller SL: För aktuella tidtabeller för buss och Roslagsbanan hittar du på sl.se
Hitta på plats:
Entré K3 till konturshuset, på Täby Centrums våning 1, är beläget en våning upp från Entré A. Ingång mittemot Ur och Penn vid Tandläkargruppen. Ta hissen till våning 9.
Adress:
Stora Marknadsvägen 15
183 34 Täby
Kontorshuset ingång K3,
Täby Centrum (Norra Entrén närmast)
Vi finns på våning 9.
Tel: 08-55777680
E-post: stockholm@optalmica.se
1177.se: Till 1177.se
Karta: Till karta
Formulär: Till kontaktformulär
Öppettider:
Måndag - Fredag: 8.00 till 16.00
Stängt röda dagar, helgdagar.
Lotta Kraft Svedberg
Verksamhetschef/Optiker
Tel: 073 565 15 67
E-post: stockholm@optalmica.se
Vi har avtal med Region Stockholm.
Synfelsbehandlingar
✓ Linsbyte (RLE)
✓ Ålderssynthet - Undersökning och behandling
✓ Brytningsfel - Undersökning och behandling
✓ Närsynthet - Undersökning och behandling
✓ Översynthet - Undersökning och behandling
✓ ICL implantation
✓ Operation med EDOF linser
✓ Redan är opererad för gråstarr
Landstingsvård
✓ Gula fläcken - Undersökning och diagnos
✓ Glaukom - Undersökning och behandling
✓ Gråstarr - Undersökning och operation
✓ Torra ögon - Undersökning
(även special torra ögonmottagning på privat basis i Västerås)
✓ Röda ögon - Undersökning och behandling
✓ Efterstarr - Undersökning och behandling
✓ Keratokonus - Undersökning och diagnos
Har du frågor eller behöver hjälp? Vi finns här för dig!
Vi rekommenderar att du kontaktar oss via 1177.se för en trygg och säker kommunikation där du kan ange ditt personnummer. Genom detta kan vi effektivt hjälpa dig med olika ärenden, såsom att förnya recept, boka om eller avboka tider.
Alternativt kan du alltid nå oss via telefon för personlig assistans.
Om ditt ärende inte är kopplat till ditt personnummer, vänligen fyll i dina kontaktuppgifter och välj önskad klinik innan du klickar på skicka. Vi ser fram emot att hjälpa dig på bästa möjliga sätt.
Välkommen att kontakta oss, om du inte har något ärende kopplat till ditt personnummer fyll i dina uppgifter och välj klinik, tryck sen på skicka.
Bäst är att kontakta oss via 1177.se då det är säkert att ange personnummer denna väg. Vi kan då hjälpa dig direkt om du tex behöver nytt recept, önskar boka om eller avboka en tid.
Det går även bra nå oss på telefon.
Tel: 08-55 777 680 (Stockholm)
Tel: 016-200 64 60 (Eskilstuna)
Tel: 021-665 67 00 (Västerås)
Tel: 023-776 69 50 (Falun)
Tel: 026-442 25 20 (Gävle)
Vi använder cookies för att förbättra dina webbläsningsupplevelser så som framställs i vår cookiepolicy. Vi vill gärna använda denna teknik för att göra din upplevelse så trevlig som möjligt. Genom att klicka på ”Jag accepterar”, samtycker du till vår användning av sådan teknik.